Atac fără precedent la Dacia: totul a pornit de la preț. Se întâmplă în săptămâna lansării noilor modele

de: Andrei Simion
11 09. 2020

În prezent, Dacia s-a remarcat prin prețuri mici și două modele care au mare succes în Europa de Vest: Sandero și Duster. Strategia Renault ar fi fost luată în calcul și de Volkswagen. Acum, Skoda vine cu precizări importante.

În octombrie 2019 s-a vehiculat că Volkswagen, un grup auto care controlează alte mărci, vrea o parte din succesul Dacia. Ar fi vrut să facă asta prin sacrificarea unui brand consacrat: Skoda. Astfel, strategia ar fi fost ca modelele Skoda să concureze direct cu mărci care au ceva notorietate pe zona low cost, cum ar fi Dacia, Hyundai sau Kia.

Planul VW din octombrie ar fi fost să repoziționeze mărcile și, eventual, să nu mai concureze între ele. Skoda, de exemplu, putea fi un concurent pentru modelele VW la nivel de echipare şi confort. Dar Skoda poate fi la fel de utilă pe zona low cost, eventual cu un SUV accesibil sau chiar cu modele hibrid.

Ce spune Skoda de-a deveni o nouă Dacia?

Situația a fost tranșată, la aproape un an distanță, de Thomas Schafer, noul CEO al Skoda. „Nu vom fi noua Dacia”, a declarat Schafer. El a făcut referire la declarațiile lui Herbert Diess, CEO Volkswagen.

Diess a spus că marca cehă trebuie să fie mai agresivă în segmentele inferioare, conform Profit.ro. „Nu înseamnă că părăsim pozițiile cucerite. Nu înseamnă că ar trebui să construim doar mașini ieftine de acum înainte”, a mai spus Schafer în primul interviu de la preluarea funcției.

Mandatul lui Schafer a început fix din aceste tensiuni care ar fi dus la îndepărtarea fostului CEO Bernhard Maier. Skoda și-ar fi atras antipatii în grupul Volkswagen după ce modelele din clasele superioare, Octavia și Superb, au început să concureze modele ale VW, mai ales pe piața din Germania.

Ca alternativă la Dacia, VW a început să vândă în China, în primă fază, mașini sub marca Jetta. În ceea ce privește poziționarea Dacia ca brand low-cost, Francois Coste, preşedinte al Camerei Franceze de Comerţ şi Industrie din România, a spus în septembrie 2019 că e acum o marcă „smart choice”.

„România nu mai este o ţară care are costuri mici, este o ţară în care companiile contează pe talente pentru activităţi cu o mare valoare adăugată. O maşină Dacia fabricată în România nu mai este o maşină low cost, este o maşină «smart choice», din cauza asta Dacia are succes pe toate pieţele din Europa şi din afara ei.”
Francois Coste

Recent, Dacia a anunțat trei modele noi: Logan, Sandero și Sandero Stepway. Detalii despre ele va furniza pe 29 septembrie. Modelele constructorului de la Mioveni propun forme ceva mai rotunjite, iar în partea frontală, constructorul propune spoilere modificate, prize de aer restilizate și lumini de ceață cu accesorii noi. Iar modelele arată bine și din față.